Wat kan AI betekenen voor Credit Management?
We hebben het misschien niet altijd door, maar ons leven is tegenwoordig doordrongen van artificiële intelligentie (AI). Van domoticasystemen in onze woning, tot chatbots op websites of muziek- en filmaanbevelingen op Spotify en Netflix. Heel wat AI-toepassingen zijn gewoon leuke gadgets, maar in veel gevallen maken ze ons dagelijks leven of onze job daadwerkelijk makkelijker. Bij CrediBill doen we niets liever dan jouw werk als Credit Manager nog vlotter, aangenamer en interessanter te maken. Daarom nodigen we je uit voor ons rondetafelgesprek om samen te praten over wat AI kan betekenen in Credit Management.
Wat als je zou kunnen voorspellen dat een bepaalde klant zijn factuur niet op tijd zal betalen? Of als je automatische mails kon uitsturen waarvan het taalgebruik is aangepast aan de klant, zodat hij een openstaande factuur sneller betaalt? Het klinkt misschien allemaal nogal sciencefiction-achtig, maar dat is het allesbehalve. Want al deze — en nog vele andere — toepassingen zijn nu al perfect mogelijk met AI.
Artificiële intelligentie neemt repetitieve taken van je over, zodat jij je kan concentreren op de echte kern van je job. Meer nog, deze technologie haalt inzichten naar boven die je als mens nooit zelf zou kunnen uitdokteren. Dat laat je toe om klanten nog beter te benaderen, risico’s nauwkeuriger in te schatten en proactiever te werken. Het resultaat? Meer efficiëntie, meer tevreden klanten, en in het geval van Credit Management ook nog sneller betaalde facturen. Want als jij lang op voorhand weet dat een klant misschien te laat zal betalen, dan kan je daar al op inspelen door contact op te nemen of vroeger herinneringen uit te sturen. Je lost met andere woorden de problemen op voor ze zich stellen.
De mens en AI: de ideale tandem
Allemaal goed en wel, AI die taken in jouw plaats uitvoert en dat ook nog eens beter en sneller doet. “Maar wat met mijn job?”, horen we je al denken. Terechte vraag, maar wij geloven er sterk in dat AI vooral een interessante en innovatieve aanvulling is op het werk van de mens. Het mag nooit de bedoeling zijn van artificiële intelligentie om mensen aan de kant te schuiven en het boeltje over te nemen. Dat zou zelfs niet goed werken, want je hebt nog altijd iemand nodig die de inzichten in actiepunten kan omzetten, bijvoorbeeld. AI werkt het best náást de mens — als de andere helft van een ideale tandem. AI doet de saaie taken waar geen enkele medewerker voor staat te springen, terwijl de mens voor meerwaarde kan zorgen door een diepgaandere begeleiding van klanten.
Sta mee aan de wieg van innovatie
Klinkt dat goed in jouw oren en heb je zin om mee aan de basis te staan van AI binnen Credit Management? Word je enthousiast van de gedachte dat je innovatieve AI-toepassingen mee kunt vormgeven? Dan is ons rondetafelgesprek iets voor jou. Het is namelijk mogelijk het startpunt van een groots AI-project van CrediBill, waar jij als klant de vruchten van kunt plukken. Wij vertellen je tijdens een lunch graag waar volgens ons de kracht van AI zit voor Credit Management, maar we luisteren vooral ook naar jou. Waar loop jij nog tegenaan in jouw werk als Credit Manager? Welke AI-toepassingen zouden een meerwaarde zijn in kredietbeheer? En hoe kunnen we ervoor zorgen dat je job niet gewoon makkelijker, maar vooral nog interessanter wordt?
We horen het graag van jou tijdens ons event! En wie weet help jij wel de wereld van Credit Management mee innoveren.
Stuur een mail naar ai@credibill.be om je in te schrijven. (Haast je, er zijn maar 6 plaatsen!)
Praktisch
Wat? Rondetafelgesprek met lekkere lunch
Waar? BluePoint Antwerpen (Filip Williotstraat 9)
Wanneer? Donderdag 1 december van 11u30 tot 14u30
CROPLAND
CROPLAND is een service provider die gespecialiseerd is in artificiële intelligentie. Het technologiebedrijf maakt algoritmes met AI of machine learning zodat bedrijven betere resultaten kunnen behalen op vlak van performance management en risk management. CROPLAND implementeert niet louter de AI-toepassingen, maar kijkt eerst en vooral naar de processen in een bedrijf en zet indien nodig dataplatformen op zodat de AI- of ML-modellen in de praktijk goed kunnen werken en hun kracht kunnen bewijzen.